Member details

Cassettebandjes generatie

Sort by: -Old first- | New first

2 Mar 2006, 18:02
Het cassettebandje is maar 1 van de dingen uit het verleden die langzaam uit je geheugen verdwijnen of al is verdwenen.. kijk maar eens op onderstaande site.

Met als onderwerpen o.a. Swiebertje, Boudewijn de Groot, Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen,Mijnheer?, Liga, Hotpants, De Bereboot, Familie Knots, Het vliegengordijn, Radio piraten, Commodore 64, Spaarbankboekje, Farce Majeure etc. etc. etc.

Lees vooral ook de reacties van andere bezoekers van de site!

Onderverdeeld in o.a de categorieen:
Dagje uit
Eten en drinken
Films
Geschiedenis
Hobby's
In en om het huis
Jeugdprogramma's
Jeugdtrauma's
Kermis
Kerstsentimenten
Kleding
Muziek
Radio/TV
Reclame
Schoolsentimenten
Snoep
Speelgoed
Spelletjes

Deel 1:
http://jeugdsentiment.web-log.nl/

Deel 2:
http://jeugdsentimenten.web-log.nl/

Veel plezier! Maar blijf niet te lang in het verleden 'hangen' :-d
21 Mar 2006, 19:12
niet blijven hangen?
Maar t verleden was zo leuk!!:'-(
3 May 2006, 23:10
Heb nog steeds een bandje met een verhaaltje van Carius en Bactus!! Zoo leuk en zielig tegelijk. En ooit hadden we ook nog een Alfred Jodocus Kwak verhaaltje op bandje en wat dacht je van LP's?? zucht .. vroeger
8 May 2006, 08:57
LP van 'Als je begrijpt wat ik bedoel' maar geen goedwerkende platenspeler. Of eigenlijk geen goede stereotoren waar een platenspeler aan kan:-( . Ik heb volgens mij ook nog een bandje van AJK en 'alleen op de wereld' (die heeft m'n zus), vinden mijn neefjes en nichtje ook leuk:-d . Al moest m'n oudste neefje er weer van huilen:'-( .
20 Aug 2006, 13:01
heey ff dimmen met die cassettebandjes man verzin een andere leuke thema ;-) greetz yesin !
16 Mar 2007, 15:29
leuker thema? LEUKER THEMA?

Vertel, wat is er volgens jou een leuker thema..
4 Apr 2007, 10:49
Kennen jullie de cassetteband-singles nog? :-) Met twee of drie liedjes, voor iets van 5 gulden of zo.
30 Apr 2007, 16:26
Ik had zo'n singletje van Moby, met het nummer Go. Geweldig. Gewoon één nummer, aan beide kanten. Meer was het echt niet!
23 May 2007, 17:13
Ik heb er een paar van Madonna en Scorpions. Gister heb ik nog een gloednieuwe cassette van het laatste album van Madonna binnegekregen :-d
Dus als je echt wil, het kan nog!
9 Jul 2007, 12:54
Echt jeugdsentiment!
Met de hele familie op vakantie, samen met je broer achter in de auto, beide de walkman op... Ik met sprookjes hij met Normaal...
Mooie tijden!
31 Aug 2007, 23:15
Jeugdsentiment: mijn eerst walkman. Een Yoko, kon alleen vooruitspoelen, vier batterijen en te lomp voor woorden.
Ben later overgegaan naar een 'echte', dus een Sony met metalen behuizing, auto-reverse, dolby-ruisonderdrukking, een schakelaartje voor gewone of chroombandjes en nog een voor de extra bas die dus op maximaal stond. Wat een mogelijkheden!!

Nog een: Tijdens het opnemen van de Grand Mix van Ben Liebrand (aka Benny Plakband) van Veronica op radio 3 naar het einde van de tape loeren. Als de afloopstrook in zicht kwam, zo snel mogelijk het bandje omdraaien zodat je bij het opnemen slechts een paar seconden zou missen!
Overigens is een van die opnames ´mislukt´ omdat de buurman aan het boren sloeg en de radio als een gek begon te storen.
4 Sep 2007, 09:55
O yeah baby...
Komt me helemaal bekend voor....
Khad een Philips met van die mooie equalizer schuifknopjes op de klep..
en dan achter mekaar sexcrime van de Eurithmics luisteren
9 Sep 2007, 20:36
In het buitenland kun je vaak overal nog cassettes kopen van de huidige muziek zegmaar. Ik koop ze vaak op vakantie. Supersouvenirs!

Ik weet ook nog: illegale bandjes op de Poolse markt. 4 gulden pers tuk ofzo, de laatste albums van Bad Religion en de Pet Shop Boys en nog veeeel meer (dat was wel eh... 14 jaar geleden :-$ )
30 Oct 2007, 22:55
Als ik terug denk aan de cassettebandjes...Denk ik aan :

Opnemen van Curry & van Inkel, Stenders & van Inkel, Staverman & van Inkel en Evers & van Inkel, Reunie Stenders & van Inkel in de parenclub, met een hele jonge Giel Beelen, Reunie Curry & van Inkel op 3FM, minimixen, grandmixen, live optredens Count Down Cafe, de jaar top 100 en gewoon losse liedjes opnemen.

Later zelf hobby-en met bandjes voor jingles, leadertape eraf en met de juiste timing de jingle opnemen en dan terug luisteren of het was gelukt.

Ik heb nog een 100/150 cassettebandjes liggen met dit soort dingen. Eigenlijk moet ik ze een keer allemaal afspelen, voordat de gegevens verloren gaan. Alleen mijn toen zo dure deck is stuk..Ik had nog wel een cassettedeksel met Dolby HX-Pro B & C...(h)
2 Nov, 22:08
ben gek op jeugdsentiment, :-d

Subject Started by  Replies   Last 
Annelies
8 yesterday, 16:27
Christopher
4 Saturday, 20:01
Daan
3 3 Aug, 02:31
Vincent
22 22 Jul, 04:20
hans blieb