ik had in 1975 zo,n teac bandrecorder waar van die 26 cm tapes opgingen!
er paste maar liefst 5 elpee,s op 1 kant! in het minst voordeligste geval had je een 2 sporen versie zodat je de tape niet om kon draaien...
ook nam ik op op 19 cm per sec..
op 38 cm klonk de muziek wel veel beter maar dan gingen er nog maar 2 elpees op zo,n tape die toen al gouw 80 gulden moest kosten....
niet echt voordeliger dus...
de cassette tape heb ik min of meer overgeslagen (behalve dan in de auto radio) en ging toen verder met de dat recorder, een grote verbetering qua geluidskwaliteit alweer maar je bleef nog steeds spoelen met dat ding..
ik had daarna al snel 1 van de eerste cd branders een phillips die maar liefst 2 keer zo snel kon branden!!! die koste toen 1500 gulden weet ik nog en die cdr,s waren toen 15 gulden per stuk!
ik sloot deze op mijn computer aan en als ik een cd wilde copieren moest ik eerst die cd naar de harddisk transformeren wat al anderhalf uur in beslag nam en toen nog eens op het schijfje branden!
maar dan had je ook een echte cd!!!! die echt aan het aftellen was enzo!!
nu copieer ik een cd in 2 minuten op 48x speed! of laat je gewoon al je mp3,s op een 250 gig harde schijf staan zodat je nooit meer in je kast hoeft te zoeken waar die klote cd nu weer is gebleven die je nu net op dit moment wil horen...
wat gaan we in de toekomst nog krijgen??